Wednesday 16 May 2012

Sambutan Hari Guru SK Pulau Aur bersama-sama Ketua Sektor Pendidikan Islam JPN Johor

Sambutan Hari Guru peringkat SK Pulau Aur dimulakan sekitar jam 10 pagi. Jemputan adalah terdiri daripada ibu bapa murid-murid dan masyarakat kampung Pulau Aur. Majlis di pengerusikan oleh adik Ainul.  Bacaan doa oleh ustaz Zamri memulakan majlis. Seterusnya adakah ucapan GB Mohd. Selesai ucapan, majlis diserikan dengan beberapa persembahan ringkas. Dimulai dengan sajak oleh cikgu Alshaddad. Kemudian Sajak 3 Bahasa. Tidak lupa bacaan ikrar Hari Guru yang diketuai oleh Cikgu Ahmad Nasafi.














Majlis berterusan dengan penyampaian cenderahati kepada guru-guru daripada murid-murid.


Ceria dapat pen. Boleh buat tanda buku

Sekitar jam 10.30 pagi, kami menuju ke jeti bagi menyambut ketibaan rombongan KS Pend. Islam JPN Johor. Turut sama anggota Marin iaitu Sarjan Nik.




Guru Besar mengiringi KS menuju ke sekolah



Kudapan

Pihak rombongan terus menuju ke khemah di kawasan sekolah yang telah disediakan. Sedikit permainan diadakan di antara pihak sekolah, pihak rombongan dan warga masyarakat Pulau Aur.


Futsal









Bola tampar


Bola jaring bagi golongan wanita


Acara tradisi, Tangkap Sayang








Ucapan KS selepas selesai aktiviti.

Dalam ucapan KS, beliau begitu gembira dala kunjungan ini kerana walaupun murid dan masyarakat tidaklah ramai, namun sambutan dan kerjasama yang diberikan, sangat memadai dan seadanya. Beliau sangat berterima masih dan berharap dapat berkunjung lagi ke Pulau Aur. In shaa Allah.....


Acara memotong pulut kuning


Penyampaian cenderahati kepada warga sekolah dan masyarakat Pulau Aur yang hadir










Makan tengah hari sebelum belayar pulang







- t e r i m a   k a s i h -

No comments:

Post a Comment